The Ultimate Guide To دندانپزشک

Wiki Article

اباتمنت را میتوان از زیرکونیا، تیتانیوم یا تیتانیوم با رنگ طلا، ساخت. تری باز و تری بسته

بیشتر کامپوزیت‌های میکرو هیبرید و نانوهیبرید فعلی انقباض پلیمریزاسیون دارند که از ۲ تا ۳٫۵ درصد متغیر است. انقباض کامپوزیت را می‌توان با تغییر ترکیب مولکولی و کامپوزیت‌های بالک رزین کاهش داد.[۱۴] در زمینه مواد ترمیم‌کننده دندان، کاهش ضخامت کامپوزیت با برخی از موفقیت‌ها به دست آمده‌است.[۷] در میان جدیدترین مواد، رزین سیلوران کمترین انقباض ناشی از پلیمریزاسیون را در مقایسه با دی متیل اکریلات نشان می‌دهد.[۷]

هنگامی که اباتمنت سفارشی لازم باشد، باید بین کوپینگ قالب گیری به روش باز یا بسته انتخاب شود.

البته تمام این موارد به میزان مراقبت‌های بعدی بستگی دارد و هر چه افراد در رعایت نکات مراقبت از روکش‌های دندانی خود بهتر عمل کنند، دوام آنها هم بیشتر خواهد بود و دیرتر تغییر رنگ می‌دهند.

طول عمر: در بعضی شرایط، پرکننده‌های کامپوزیت ممکن است به خوبی پرکننده‌های آمالگام در طولانی مدت عمل نکنند به خصوص وقتی تحت فشار جویدن هستند یا اگر برای حفره‌های بزرگ استفاده شوند. (نگاه کنید به طول عمر و عملکرد بالینی زیر)

کامپوزیت مواد چسبنده‌ای است که پیوندی قوی با مینا و عاج دندان ایجاد می‌کند و به‌این‌ترتیب ترمیم دندان را ساده‌تر می‌کنند. پرکننده‌ی کامپوزیت مخلوطی از مواد پلاستیکی و شیشه‌ای به‌علاوه رزین است که به‌راحتی می‌توان آن را رنگ کرد تا شبیه دندان طبیعی شود.

همیار دکترِتو گفت: ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ در ۹:۲۳ ق٫ظ سپاس از همراهی شما.

همانگونه که میدانید بهداشت دهان و دندان یکی از مهمترین موضوعات سلامت جسمی انسان است، از این جهت حفظ و نگهداری دندان از اولویت های او بشمار می آید. با پیشرفت بشر در ابعاد مختلف، تکنولوژی به کمک دندانپزشکان آمده تا ماموریت خود را سریع تر ، دقیق تر و بهتر انجام دهند.

استفاده از تکنولوژی طراحی به کمک کامپیوتر (کد / کم) در حال حاضر برای ساخت اباتمنت های سفارشی نیز قابل انجام است.

[۱۸] مطالعه دیگری نتیجه می‌گیرد که اگرچه میزان شکست کمتری از ورودی‌های کامپوزیت وجود دارد، این امر ناچیز خواهد بود و به هر حال کوچکتر است تا تلاش اضافی روش غیرمستقیم را توجیه کند.[۲۷] همچنین در مورد سرامیکها، میزان بقاء به‌طور قابل توجهی بالاتر از مقادیر مستقیم کامپوزیت قابل شناسایی نیست.[۲۸]

ایمپلنت دندان طبق فرآیندهای متفاوتی انجام میشود که البته بر اساس نوع فرآیند مورد استفاده بخش بندی میشوند: ایمپلنت تک مرحله‌ای، ایمپلنت فرو رونده، ایمپلنت ساب پریو استیل، ایمپلنت فوری و ایمپلنت دو مرحله‌ای

اما کاشت ایمپلنت، هم از آسیب به دندان‌های مجاور ممانعت می‌کند و هم وجود فیکسچر در استخوان فک، پدیده تحلیل استخوان فک را به میزان چشمگیری کاهش می‌کند.

ایمپلنت، کاشت یک دندان مصنوعی با استحکام بالا در داخل فک است. جنس ایمپلنت دندان از تیتانیوم است که در صورت نگهداری اصولی تا بیست سال عمر خواهد کرد.

اباتمنت سفارشی به اباتمنتی گفته here می شود که باید بر اساس قالب گیری از ایمپلنت انجام شود .

Report this wiki page